Hur papperskvalitén skvallrar om företaget

I en värld där allt fler företag skapas och konkurrerar om konsumenternas lojalitet spelar all kommunikation en stor roll. Det är något som ofta glöms bort när man gör saker i all hast och vill få ut sina saker på marknaden så fort som möjligt, för vi vet ju att om vi väntar för länge så är konkurrenten där.

Hur man kan jobba med direktreklam

Ett stort misstag många företag gör på exempelvis mässor är att de lägger energi på att skapa ett fint reklamblad, men skriver ut detta på ett vanligt vitt A4-ark. Inte nog med att pappret i sig känns menlöst och lätt att slänga bort, detta innebär även att färgerna inte kommer fram på rätt sätt. Ett företag som förstått innebörden av kvalité ner på detaljnivå är Yobetit kasinobonus utan en betalning, som satsar stort på kommunikation via reklam.

Förutom att de skapat ett snyggt reklamblad att dela ut har de även lagt på en liten extra kostnad på tjockare finare papper, som tillåter hög färgkvalité. Genomgående i reklambladet är även stilsnittet som går i linje med det som syns på hemsidan. Det är en oerhört viktig detalj för konsumenten. Så fort kunden kommer in på hemsidan så förstår hen direkt att de hamnat på rätt sajt. Är igenkänningsfaktorn inte hög så fort man klickat sig in på en sajt börjar konsumenten snabbt tvivla på att de skrivit in rätt namn, och vi vet om att minsta lilla störningsmoment kan innebära en tappad konsument. En röd tråd i kommunikationen är alltså A och O.

Kvalitén som är framträdande på exempelvis en pappersbit talar om för kunden hur ni fungerar som företag. Ett företag som har en genomgående kvalité via all information och reklam talar om för konsumenten att ni satsar stort och värnar om kunden.

Och att slänga bort en fin tjockare pappersbit av hög färgkvalité är svårare än ett tunt papper som ser rätt menlöst ut, eller hur?